Notice: Undefined index: section_filter in /srv/www.soundset.hr/web/vudu_application/controllers/ContentX.php on line 418 Dario Marenić (Elda) o novim potezima Vlade: 'Borba protiv ukidanja Ubera je glupost, a e-cigareta nije duhanski proizvod' – Slavonski Brod – Vijesti — SOUNDSET - nacionalna radijska grupa

26.03.2017.

ZAŠTO VLADA NE PROVODI ZAKONE BUDUĆNOSTI?

Dario Marenić (Elda) o novim potezima Vlade: 'Borba protiv ukidanja Ubera je glupost, a e-cigareta nije duhanski proizvod'

Nedjelja, 12. ožujka 2017.

Zašto hrvatska Vlada kao druge Vlade europskih zemalja ne provodi Zakone budućnosti, jedno je od važnih pitanja koja se postavljaju ovih dana kada medijima kruže informacije o nelogičnoj borbi vladajućih protiv Ubera u Hrvatskoj, kao i izjednačavanju e-cigareta s duhanskim proizvodima. Veliki lobiji ili nešto drugo?

Odlučili smo o ovim pitanjima porazgovarati s Dariom Marenićem, predsjednikom Uprave i osnivačem tvrtke Elda iz Nove Gradiške, koja proizvodi e-tekućine za elektronske cigarete, ali i čovjek koji je više puta dobivao razne nagrade i priznanja, kako u Hrvatskoj poput one za najboljeg menadžera, tako i i u svijetu kao što je nedavna nagrada za najbolji svjetski proizvod. Više od 90% svojih proizvoda izvoze, a zbog novih Zakona i izjednačavanja e-cigareta s duhanskim proizvodima bit će primorani dio svojeg poslovanja prebaciti u druge europske zemlje, što znači i odlazak dijela radne snage izvan Hrvatske.

Nedavno se raspravljalo o tome da će se najvjerojatnije e-cigarete izjednačiti s ostalim duhanskim proizvodima, a sukladno najavama izmjena Zakona o ograničavanju uporabe duhanskih i srodnih proizvoda, pa bi prema tome bilo zabranjeno konzumiranje e-cigareta u prostorima za nepušače. Kakvo je Vaše mišljenje o ovoj temi?

"Ovako, po nama elektronska cigareta nije duhanski proizvod. Cijeli argument ministra je bio da su jednako štetne za zdravlje, međutim istraživanja koja se provode zadnjih 5 godina su rekla da je elektronska cigareta do 95% manje štetna od obične cigarete. Taj argument nije uvažen, ali bez obzira na to imamo situaciju da je u 6 zemalja EU dopuštena prodaja i preko interneta i na daljinu. Što će to značiti nama? Dobili smo odobrenja da iz Velike Britanije, Irske, Malte i Njemačke smijemo prodavati proizvode putem web prodaje i to će značiti da ćemo ili uz postojeće tvrtke koje imamo u Njemačkoj i Irskoj, web prodaju preseliti u jedno od tih dvaju zemalja ili na Maltu, te će zbog toga biti u jednoj od tih zemalja sjedište za internet prodaju i 5 ljudi će morati otići iz Hrvatske tamo raditi. Izvozimo u 80 zemalja i svugdje bilježimo pojačanu potrebu za našim proizvodima, a ovdje se zakonodavac odlučio na najrigidniji oblik Zakona po čemu ćemo biti najstrožiji u EU. Ne vidim razloga, ali što je tu je. Volim određene izazove iskoristiti kao priliku da se na određenim tržištima pojačaju napori, te poveća broj zaposlenih u Hrvatskoj, a sada i u drugim zemljama, uključujući i Nizozemsku gdje je skoro pa liberalizirano tržište. Bio sam s predsjednikom Sabora kao predstavnik izvoznika Hrvatske i ukazali smo na sastanku na nelogičnosti Zakona, ali će odluku donijeti saborska većina. Ako je u jednoj Nizozemskoj u medicinske svrhe dopušteno uzgajanje konoplje, ako nam to ne dopuste u Hrvatskoj, pogon ćemo kroz dvije godine početi raditi u Nizozemskoj. Negdje drugdje će netko raditi, a ne u Hrvatskoj. Kada znamo da se borimo za svako radno mjesto, ovo je možda dobra prilika za Eldu da dio proizvodnje prebaci izvan Hrvatske."

Zna li Vlada uopće što radi i u kojem smjeru ide, izgubit će neki ljudi posao u Hrvatskoj i otići će van, dakle ide se na štetu samih tvrtki? Sada se ide i protiv Ubera, što je premijer najavio. Postoje li tu neki određeni lobiji koji utječu na ovakve odluke?

"Borba protiv Ubera je glupost i mi moramo biti svjesni činjenice da ćemo za 10 godina biti svjedoci vozila bez vozača i to sam isto predsjedniku Sabora obrazložio kako trebamo donijeti Zakon budućnosti koji se odnosi na vozila bez vozača. Prvi argument donošenjem Zakona kao prva država u Hrvatskoj bila bi poruka potencijalnim investitorima da želimo nove tehnologije u Hrvatskoj. Drugu poruku koju možemo poslati takvim Zakonom, znajući količinu prodaje gospodina Muska u Tesla motorsu od 300 tisuća vozila u Americi i 100 tisuća u Europi, jest da su takvi ljudi dobrodošli u Hrvatsku. Onda me zanima koga će netko tužiti i ukidati. Vozila bez vozača su realnost i Uber je najnormalnija stvar. Imate pravo znati prema Zakonu o zaštitu potrošača koliko vas košta usluga prije nego što ste je krenuli koristiti. Ovo što se odnosi na e-cigarete dovest će do otvaranja novih radnih mjesta u Nizozemskoj, Malti, Velikoj Britaniji, Irskoj i Njemačkoj, a u Hrvatskoj do stagnacije."

Postoji li onda nekakav lobij?

"Neću reći lobij nego postoji možda nepoznavanje i nerazumijevanje budućnosti. Ajmo pisati zakone budućnosti, a ne regulirati nešto što je korisno za krajnjeg potrošača. Za njega je korisna Uber usluga, jednako kao i ovisnicima o nikotinu e-cigareta. Svakako mogu izjednačiti jednu i drugu situaciju."

Svaki lonac treba poklopac.

Uključi se u raspravu, komentiraj!

Bez reganja nema komentiranja, brzo i bezbolno...

 

Komentari:

Prikaži jos
Soundset